În virtutea angajamentului luat de curând, de a răspunde la întrebările adresate de bârlădeni în mediul virtual, primarul Dumitru Boroș vine astăzi cu un nou set de răspunsuri.
Reiterăm recomandarea ca bârlădenii să urmărească atent informările publicate pe pagina de socializare a Primăriei, dar și pe pagina primarului Dumitru Boroș, acolo unde se regăsesc cele mai multe dintre răspunsurile pe care ei le așteaptă.
– Când va fi modernizată strada Iorgu Radu?
Răspuns: Pe această stradă s-a lucrat la reabilitarea rețelelor de apă și a celor de canalizare. În momentul de față este inclusă în pachetul celor 45 de străzi la documentația căruia se lucrează în vederea asfaltării.
– Când va exista traseu de autobuz în zona Poliției Locale?
Răspuns: Luăm în calcul această variantă, cu atât mai mult cu cât am depus spre finanțare construirea unei creșe în zona Obor. Acest traseu va face legătura și cu Liceul Tehnologic ”Petru Rareș”.
– Când vor fi asfaltate străzile Ardeal și Cerchez?
Răspuns: Aceste două străzi sunt cuprinse în proiectul de asfaltare care a fost deja depus la Programul ”Anghel Saligny”. Așteptăm decizia autorităților centrale.
– Când va fi amenajat platoul de la fosta Materna?
Răspuns: Pregătim un proiect amplu de modernizare, care va da acestei zone un farmec aparte. Fondurile vor veni pe Regenerare Urbană, însă este obligatoriu ca până atunci să nu facem nicio intervenție. Eventualele cosmetizări ne-ar împiedica să obținem finanțarea.
– Pe strada Soarelui când vor fi asfalt și trotuare?
Răspuns: Strada Soarelui este cuprinsă în proiectul de asfaltare care a fost deja depus la Programul ”Anghel Saligny”. Așteptăm decizia autorităților centrale.
– Până la urmă, care este motivul pentru care s-au stricat străzile și trotuarele?
Răspuns: Așa cum am promis încă din campania electorală a primului meu mandat de primar, voi face tot ce îmi stă în putință pentru ca Bârladul să capete o față decentă, civilizată. Pentru ca bârlădenii să scape de gropi, de peticeli anuale, de avarii la rețelele de apă și de canalizare, de cabluri aeriene care ne cad în cap când ne plimbăm și de multe alte aspecte care ne fac traiul urban anost și dificil. Cine a crezut că arunc vorbe în vânt ca să obțin voturi, s-a înșelat. Din 2016 am început pregătirea și depunerea documentațiilor, am așteptat finanțările, am bătut la uși ca să le obținem, iar acum punem în practică ce am promis. Avem proiectul de reabilitare și extindere a rețelelor de apă-canalizare (parte dintr-un proiect județean), avem două proiecte de modernizare a iluminatului public (unul include îngroparea cablurilor), avem proiectul de Mobilitate Urbană, prin care am adus în oraș autobuze electrice, ca să scăpăm de poluare, și schimbăm din temelii aspectul celor mai circulate străzi din oraș, prin supralărgiri, reconfigurări, înlocuirea asfaltului (NU turnarea unui nou strat peste cel vechi), înlocuirea asfaltului pe trotuare prin montarea de pavele, parcări și multe altele. Proiectele nu se opresc aici. Avem multe altele în lucru. Continuăm înnoirea Bârladului, este noua mea promisiune.
– De ce se lucrează la toate investițiile odată și nu pe rând?
Răspuns: Pentru că proiectele pentru obținerea fondurilor au fost depuse toate odată. Depunerea proiectelor nu se face când au chef primarii, ci din momentul în care se deschide o axă de finanțare de către UE. Dacă nu suntem pe fază în acel moment, dacă nu avem pregătite documentațiile tehnice, pierdem trenul. Iar Bârladul a pierdut prea multe trenuri ca să-mi permit eu să stau cu mâinile în sân patru ani. E drept, că nu ne-am așteptat să ne fie aprobate toate proiectele. Iată, însă, că munca de zile și de nopți ne-a fost răsplătită. Pentru că s-a lucrat și noaptea pentru aceste proiecte și nu ni s-a respins nimic. Revenind la disconfortul creat de lucrări, trebuie să privim partea bună și să ne bucurăm că se lucrează la tot odată. Nu ne lungim cu săpături și cu străzi sparte ani la rând. Mai adaug că toate marile orașe au trecut prin asta. Doar că înaintea noastră.
– Cine este obligat să repare ce au lăsat în urmă firmele care au lucrat la rețele?
Răspuns: Chiar aceste firme! Fie o fac prin forțe proprii, fie încheie contracte de reparații cu alte firme. Este problema lor cum o fac, dar prin contract, este prevăzută obligația de a aduce perimetrul afectat la starea inițială. Având în vedere că a fost demarat și proiectul de Mobilitate Urbană, o parte dintre străzile afectate nu vor mai fi reparate de firmele care lucrează la rețelele subterane, pentru că oricum acestea vor fi decopertate pentru turnarea de noi covoare asfaltice.
– De ce nu sunt iluminate zonele de depozitare a gunoiului?
Răspuns: Pentru că și aici lucrăm la un proiect de modernizare. Containerele vor fi îngropate, accesul se va face pe bază de cartelă, vor fi montate camere de luat vederi și, implicit, iluminat. Veți vedea, și aici ne înnoim întru totul.
– Ce proiecte există pentru cartierele Podeni și Munteni? Apreciez ceea ce faceți pentru acest oraș, dar vă rugăm să aveți grijă și de aceste cartiere.
Răspuns: În primul mandat am continuat proiectul cu cei 25 km de canalizare, iar acum străzile au fost incluse pentru asfaltare prin Programul ”Anghel Saligny”. Evident, nu ne oprim aici, pentru că nu degeaba tot spun că vom continua înnoirea Bârladului. Gândim un nou proiect de Mobilitate Urbană. Dacă cel pentru care am obținut finanțare și se implementează acum se desfășoară pe traseul nord-sud, vrem unul și pe zona est-vest.
– Aveți cumva în vedere semaforizarea trecerii de pietoni pe Popa Șapcă, dinspre Multim spre Școala 5? Acolo este un flux continuu de pietoni și mașini.
Răspuns: O observație foarte buna! Acolo este,într-adevăr, o problemă pe care o vom rezolva cât de curând.